Praktikus tanácsok azoknak, akik több bevételt szeretnének asztalosként, bútorgyártóként!
Mint minden, az asztalos szakma is egyre telítettebb, ezért egyre nehezebb vevőket szerezni.Mint minden más szakmában, itt is egyre több a szakember, melyek között vannak jók, kevésbé jók és meglehetősen rosszak is…
Közben pedig egyre több reklám ömlik ránk az internetről és a közösségi médiából… Ez nem véletlen, hiszen átalakultak a reklámozási és reklámfogyasztási szokások!
Gondolj csak bele! Elég rákeress az interneten egy konyhaasztalra, máris a nagy multi cégek hónapokon keresztül bombáznak különféle ajánlatokkal, csak mert rákerestél…
Tudjuk, hogy Te egyre jobb és jobb szakemberré szeretnél válni, (hiszen nem követnéd a Pipert ha nem így lenne:) mert a szakmai tudásod és az elégedett ügyfelek azok, akik hosszútávon új megrendeléseket fognak eredményezni. De mi lesz a rövidtávú megrendelésekkel, melyek biztosítják számodra azt, hogy folyamatosan sok munkád legyen?
Álljunk meg itt egy pillanatra…
Mégis hogyan lehet az, hogy nálad rosszabb szakemberek több bevételt realizálnak?
A válasz pedig az, hogy értenek valami olyasmihez, amihez Te kevésbé!
Ez pedig az értékesítés és a marketing!
Játsszunk el kicsit a gondolattal… Mi lenne ha…
Ha amellett, hogy kiváló szakember vagy, alapszinten értenél az értékesítési folyamatokhoz, és a marketinghez is?
Szerintünk Te is tudod a választ!
Egyre több és több munkád lenne!
Gyakorlati tippek Önmagad és Szolgáltatásaid értékesítéséhez
I. Először add el önmagad
Az egyik legfontosabb dolog, az a szaktudásod, hogy tudd mire vagy képes.
A leendő ügyfelednek bíznia kell benned, enélkül nem is fog adni neked megrendelést.
Hogyan tudod kiépíteni a bizalmat?
Érkezz időben a helyszíni felmérésre, és mindig tartsd be amit ígérsz!
Ha azt mondod 16:00-kor fel fogod hívni a leendő ügyfeled, akkor hívd is fel pontban akkor.
Inkább állíts be a telefonodon több emlékeztetőt magadnak, de semmiképp se felejtsd el amit megígértél!
Add önmagad! Egy ön azonos ember mindig bizalmat ébreszt, míg az aki rájátszik a mondandójára nem túl bizalomgerjesztő.
Légy határozott! Tudd, hogy mit képviselsz és mit ér a Te szolgáltatásod!
A magabiztosság egyenlő a stabilitással, akár egy négylábú asztal, melyet majd gyártasz a leendő vevődnek!
TIPP: Ha még nagyobb magabiztosságot sugallnál vevőidnek, akkor mindenképp próbáld ki ingyen a Piper szoftvert, amivel egyszerűen online 3D tervbejárásokat küldhetsz és amitől biztosan ujjongani fognak majd, hiszen nekik is könnyebb lesz elképzelniük leendő konyhájukat!
Segíts a leendő ügyfelednek! Ha őszintén, a segítő szándék vezérel, ezt az emberek megérzik.
II. Tárd fel az igényeket!
Azt add az ügyfélnek amire vágyik, ne azt amit kért!
Ez mégis mit jelentsen?
Hát azt, hogy beszélgess a vevővel! Ha egy konyhaasztalt kért, akkor kérdezd meg tőle, hogy kikkel szeretné körbeülni az asztalt! Kérdezd meg, hogy miért pont akkora asztalra gondolt?
Lehet hogy kiderül, hogy azt szeretné, hogy elférjen az egész család az asztal körül Karácsonykor és lehet, hogy amely méretet megálmodott, az nem lesz erre elég.
Mondd ezt el neki, hogy neki igazából egy nagyobb asztalra van szüksége és segíts neki, hogy Karácsonykor mindenki elférjen az asztal körül.
Nem azt teljesítetted amit kért, hanem azt, amire vágyott! Máris még egy lépéssel közelebb kerültél ahhoz, hogy Téged bízzon meg az asztal kivitelezésével!
Kis törődés és odafigyelés a mai rohanó világunkban csodákra képes:)
Mindenki egy problémájára keresi a megoldást!
TIPP: Minden másra pedig ott a Piper Szoftver, ha a saját munkádat megkönnyítenéd és gyorsabban, kevesebb pocsékbamenő anyaggal állítanád össze a bútorokat. A Piper Szoftver mindent pontosan kiszámol neked előre!
III. Add el a szolgáltatásaid
Kezeld máris úgy, mintha az ügyfeled lenne és avasd be a részletekbe! Mondd el hogyan és mikorra leszel készen a megrendeléssel, hogy milyen gépekkel és anyagok felhasználásával dolgozol, és biztosítsd róla hogyha téged választ, akkor a lehető legjobbat fogja kapni!
Használd a referenciák erejét! Mutasd meg az eddigi munkáidat akár a helyszíni felmérés során a telefonod segítségével, ahol be vannak fotózva a munkáid.
Jelenj meg a neten, ahol referenciáidat bemutathatod!
Erre több módszer is van, melyet egy következő blogbejegyzésben fogunk részletesen kifejteni, ahol a marketinggel fogunk foglalkozni.
IV. Adj ajánlatot
Adj hivatalos írásbeli ajánlatot a munkára!
Az ajánlatnak legyen lejárati ideje maximum 3 nap gondolkodási időt adj (ezt a következő pontban kifejtjük, hogy miért).
TIPP: Szerencsére a Piper szoftverrel azonnali ajánlatokat készíthetsz a tervekből az ügyfelednek, így profi szolgáltatást nyújthatsz és még rengeteg időt is spórolhatsz.
Hivatalos árajánlat adás során is használj referenciákat! Egy kép, vagy egy elégedett ügyfél visszajelzése többet mond ezer szónál!
V. Gyönyörű látványtervek melyek elkápráztatják a vevőid
A Piper szoftverrel küldött egyedi 3D látványterv bejárás biztosít téged arról, hogy 10 elküldött ajánlattételből legalább 9 megrendelés legyen! – Felhasználóinknak tapasztalatai alapján.
VI. Utánkövetés
Aznap mikor lejár a hivatalos ajánlatod, hívd fel az ügyfelet!
Kérdezz rá hogy sikerült-e döntenie.
Beszélgessetek, és ha bizonytalan, segíts megválaszolni a kérdéseit.
(Erről külön fejezetben fogunk írni, hogy hogyan tudsz meggyőző lenni, hogy téged válasszon.)
A szó elszáll, az írás megmarad! Még melegében szerződjetek a munkára (egy jó szerződéssel rengeteg kellemetlenségtől kímélheted meg magad)
VII. Miután átadtad a munkát
Kérj ajánlást! Kérdezd meg, hogy van-e olyan ismerőse, aki épp asztalost keres vagy a jövőben felújítja a konyháját.
Írj fel mindent amit a vevőről tudnod kell, így később újra megkeresheted.
Aranyszabály! Egy olyan vevőnek könnyebb újra eladni valamit, aki már elégedett volt veled egyszer!
Hívd fel újra a vevődet pár hónap múlva és kérdezd meg mennyire elégedett, esetleg szüksége van -e még másra is?Bízunk benne, hogy tudtunk segíteni abban, hogy több ügyfeletek legyen!
Kérdésed van?
Írj nekünk e-mailt, és segítünk!